SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.40 número especial 84Mujeres en investigación en Economía en UruguayDiferencias de género en la carrera académica de Economía en Brasil índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Economía

versión impresa ISSN 0121-4772versión On-line ISSN 2248-4337

Resumen

VILLAVECES NINO, Marta Juanita  y  ALVARADO, Pilar Torres. MAKING WOMEN VISIBLE. GENDER BIAS IN COLOMBIAN ECONOMIC HISTORY COURSES. Cuad. Econ. [online]. 2021, vol.40, n.spe84, pp.791-813.  Epub 22-Sep-2022. ISSN 0121-4772.  https://doi.org/10.15446/cuad.econ.v40n84.88505.

Is teaching impaired by gender bias? Following growing academic interest targeting gender bias in university curricula, we analyse the participation of literature written by women in the compulsory course of Colombian Economic History to inquire about the existence of gender bias in the field of teaching. We analyse gender bias in two categories: relevance and participation to conclude that teaching and the investigation of the subfield reveals the existing biases in the economy and a slowness to change despite a growing awareness of the issue among scholars. This work seeks to contribute, based on a particular case, to the discussion on gender bias in teaching.

JEL:

N01; J16; A22

Palabras clave : Economic history; gender bias; pedagogy; Colombia.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )