SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número1Importancia de la Diferenciación de Sí Mismo y el Ajuste Diádico en la Explicación de la Estabilidad MaritalZarit Caregiver Burden Interview: Evidencias de Validez para una Población Brasileña de Cuidadores de Ancianos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Psicología

versión impresa ISSN 0121-5469

Resumen

ESCALLON LARGACHA, Eduardo; GONZALEZ, Blanca Isabel; PENA BRAVO, Paola Carolina  y  ROZO-PARRADO, Liseth Jimena. Educational Implications of Sociocultural Theory: The Development of Scientific Concepts in Students from Bogotá. Rev. colomb. psicol. [online]. 2019, vol.28, n.1, pp.81-98. ISSN 0121-5469.  https://doi.org/10.15446/rcp.v28n1.68020.

Although learning a system of scientific concepts is the basis for the development of concepts in school, this objective is hindered by the fact that concepts are learned as empty words lacking adequate content. This study illustrates how Vygotsky's ideas can be used to overcome that obstacle. In order to describe the process of understanding the concepts of environment and nature, a pedagogic strategy was implemented in a sample of seventh-grade students. Results show that the strategy was effective in helping students go beyond their preconceptions and be able to build adequate concepts, represented in models and expository texts.

Palabras clave : development; higher psychological functions; mediation; scientific concepts; zone of proximal development.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )