SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número2Evaluación de la lengua oral: entre sentidos y contrasentidos en el contexto escolarDiseño curricular y ciudad educadora para proyectos de vida en educación media índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Enunciación

versión impresa ISSN 0122-6339versión On-line ISSN 2248-6798

Resumen

BARRERA QUIROGA, Diego Mauricio  y  PAEZ SANCHEZ, Érika Julieth. Memorable Life: An Interpretive Study from Narrative Research. Enunciación [online]. 2023, vol.28, n.2, pp.217-227.  Epub 21-Abr-2024. ISSN 0122-6339.  https://doi.org/10.14483/22486798.20786.

This article addresses narrative records extracted from interviews and informal conversations with a professor from Universidad de la Amazonía (Colombia). Her experience takes on an essential importance in the journey and construction of her pedagogical practice and the new meanings that she ascribes throughout her life. In the analysis of this narrative record, the notion of language is conceived from a socio-semiotic perspective that integrates activity, thought, and discourse into socialization processes. Consequently, we allow ourselves to observe how pedagogical knowledge, identity, and socio-cultural conditions are constructed through language, that is, narration is the process that links the contingencies lived with meaning by reconstructing their experience.

Palabras clave : narrations; experiential learning; pedagogical knowledge; reflective practice; pedagogical practice.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )