SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1Necesidades de desarrollo profesional de supervisores de prácticas clínicasIndicadores de calidad de las plataformas educativas digitales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

AVILA-FAJARDO, Gloria Patricia  y  RIASCOS-ERAZO, Sandra Cristina. Proposal for Measuring the Impact of ICT on College Teaching. educ.educ. [online]. 2011, vol.14, n.1, pp.169-188. ISSN 0123-1294.

The general objective of this article is to define at an appropriate method for measuring the impact of ICT on teaching-learning processes in higher education (IMPACTIC). In terms of its context, the study is centered on faculties in the area of humanities. The construction of IMPACTIC is related to the basics, particularly an analysis of teaching models, processes for incorporating ICT into educational contexts, and the impact of technology on the educational environment.

Palabras clave : Higher education; information technology in education; teaching model; assessment of education; computer-assisted learning.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons