SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1Estudio de los textos de Historia y de Ciencias Sociales chilenos entre 2000 y 2010Análisis de confiabilidad y de validez del instrumento Course Experience Questionnaire (CEQ) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

CISNEROS-ESTUPINAN, Mireya; OLAVE-ARIAS, Giohanny  y  ROJAS-GARCIA, llene. How to Improve the Inferential Ability of College Students. educ.educ. [online]. 2012, vol.15, n.1, pp.45-61. ISSN 0123-1294.

The study entitled "Improving the Inferential Ability of College Students" was intended to design educational strategies to develop students' reading comprehension with respect to academic texts. It was set up as a feasible project with pilot intervention in the developmental stage. The main finding centers on a gradual and adaptable structured proposal for a comprehensive reading training program for university curricula and university courses in academic literacy.

Palabras clave : Higher education; literacy program; educational workshop; technical and professional education materials; inference.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons