SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número34Aprecio a la Belleza como Fortaleza del Carácter y Creencias Asociadas en Adultos VenezolanosRelación entre Autoestima y Autonomía Funcional en Función del Apoyo Social en Adultos Institucionalizados de la Tercera Edad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Psicogente

versión impresa ISSN 0124-0137

Resumen

LABIN, Agustina; TABORDA, Alejandra  y  BRENLLA, María Elena. The Relationship Between Maternal Educational Level and Infant-Juvenile Cognitive Performance Based on WISC-IV Scale. Psicogente [online]. 2015, vol.18, n.34, pp.293-302. ISSN 0124-0137.  https://doi.org/10.17081/psico.18.34.505.

This research paper aims to explore the relationship between intellectual performance and maternal educational level. 50 mother-child couples were sampled. To assess the children's cognitive performance, the Wechsler (4th edition (WISC-IV) scale and a demographic questionnaire of maternal education were used. The results showed significant correlations between the two variables. Consequently, maternal education as relevant performance predictor in WISC-IV scale is confirmed. The conclusions also prove the need to recognize socio-environmental factors around this subject to develop a more comprehensive interpretation related to the test results.

Palabras clave : Maternal educational level; WISC-IV; Childhood/adolescence.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )