SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2La interacción en las tutorías en línea: una oportunidad para tejer el aprendizaje de la lengua inglesa en un programa mixtoEl abordaje de la cultura en la clase de inglés como lengua extranjera: una propuesta dialógica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

GUERRERO NIETO, Carmen Helena  y  QUINTERO POLO, Álvaro Hernán. English as a Neutral Language in the Colombian National Standards: A Constituent of Dominance in English Language Education. profile [online]. 2009, vol.11, n.2, pp.135-150. ISSN 1657-0790.

This article attempts to problematize the way the English language is used in official documents. We will focus on the "Estándares Básicos de Competencias en Lenguas Extranjeras: Inglés" (Basic Standards of Competences in Foreign Languages: English), a handbook issued by the Colombian Ministry of Education. We deem it as a vehicle used to spread a hegemonic and ideological influence and to alienate teachers' beliefs and practices within English language education. To be concise, here we discuss only neutrality as one broad category that emerges in our close examination of how the English language is constructed within the handbook. In this paper, we construct our main points around three forms of neutrality: prescription, denotation, and uniformity.

Palabras clave : English as a neutral language; English language education; foreign language standards; critical discourse analysis; symbolic power; language policies.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons