SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Hacia la compresión de las creencias, convicciones del educador y su impacto en el uso de la tecnologíaImpacto de la evaluación mediante conferencias en el aprendizaje de la gramática en estudiantes de inglés como lengua extranjera índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

GOMEZ FLOREZ, Érica; PINEDA, Jorge Eduardo  y  MARIN GARCIA, Natalia. EFL Students' Perceptions about a Web-Based English Reading Comprehension Course. profile [online]. 2012, vol.14, n.2, pp.113-129. ISSN 1657-0790.

Web-based distance education is an innovative modality of instruction in Colombia. It is characterized by the separation of the teacher and learners, the use of technological tools and the students' autonomy development. This paper reports the findings of a case study that explores students' perceptions about an English reading comprehension course in a web-based modality. Findings show that students have different opinions about the course, its content and objectives, its level of difficulty, the time students invested in the course, adults' learning, and the role of the teacher. We perceived that this course represents an academic challenge; it is conducive to learning, and favors students' autonomous use of time.

Palabras clave : Perceptions; reading comprehension; web-based distance education.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )