SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número2Alineación de exámenes de un programa de inglés con su currículoEl enfoque de aprendizaje basado en tareas como medio para mejorar la competencia comunicativa de estudiantes de grado décimo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

ALVIRA, Roberto. The Impact of Oral and Written Feedback on EFL Writers With the Use of Screencasts. profile [online]. 2016, vol.18, n.2, pp.79-92. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v18n2.53397.

This article, based on an action research study performed at a Colombian middle-sized private university, proposes specific strategies to provide feedback to English as a foreign language learners and uses a Web 2.0 tool called screencasting. The findings of the study suggest that the use of coded, written, and oral feedback is widely accepted by students and yields positive results in the improvement of their writing skills at the paragraph level, and that the use of screencasting is a promising strategy that is motivational to students and increases the quality of their uptake.

Palabras clave : Feedback; screencasts; screencasting; writing skills.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons