SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número2Re-caracterización de la indagación narrativa de los docentes como desarrollo profesionalLa identidad de profesores de secundaria de inglés como lengua extranjera y sus emociones acerca de los requisitos de lengua índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

MUGFORD, Gerrard. Formulaic Language and EFL Requests: Sensitive Wording at the Right Time. profile [online]. 2017, vol.19, n.2, pp.29-39. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n2.57428.

I examine whether teaching formulaic language raises English as a foreign language learners' awareness of pragmatic resources when expressing requests. To carry out this research I adopt a qualitative self-reflective approach which encourages students to use formulaic language when making requests. By responding to discourse completion tasks, learners were given the opportunity to reflect on whether the use of formulaic language enhances their ability to come across in acceptable and appropriate ways. Results indicate that by developing learners' knowledge and via the use of pragmalinguistic and sociopragmatic resources, students at all levels have a much greater chance of achieving their communicative objectives and of becoming more pragmatically competent in the target language when making requests

Palabras clave : English as a foreign language; formulaic language; pragmatics; requests.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons