SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número2Lenguaje formulaico y peticiones en inglés: formulación apropiada en el momento oportunoIncremento de la producción oral de aprendices de inglés como lengua extranjera en una escuela pública mediante el aprendizaje basado en proyectos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

TORRES-ROCHA, Julio César. High School EFL Teachers' Identity and Their Emotions Towards Language Requirements. profile [online]. 2017, vol.19, n.2, pp.41-55. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n2.60220.

This is a study on high school English as a foreign language Colombian teacher identity. Using an interpretive research approach, I explored the influence of the National Bilingual Programme on the reconstruction of teacher identity. This study focuses on how teachers feel about language requirements associated with a language policy. Three instruments were used to collect the data for this research: a survey to find out teachers' familiarity with the policy and explore their views on the language policy and language requirements and other aspects of their identity; autobiographical accounts to establish teachers' trajectories as language learners and as professional English teachers; and semi-structured interviews to delve into their feelings and views on their language policy and requirements for English teachers

Palabras clave : English as a foreign language; language policy; language requirements; teacher identity; teacher emotions.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons