SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número2La identidad de profesores de secundaria de inglés como lengua extranjera y sus emociones acerca de los requisitos de lenguaEntendiendo los procedimientos alternativos de valoración de desempeño en un sistema de evaluación cualitativo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

VACA TORRES, Ady Marcela  y  GOMEZ RODRIGUEZ, Luis Fernando. Increasing EFL Learners’ Oral Production at a Public School Through Project-Based Learning. profile [online]. 2017, vol.19, n.2, pp.57-71. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n2.59889.

This research study examined how a group of ninth graders enhanced the speaking skill in an English as a foreign language classroom through project-based learning. Data about the experience were collected through field notes, transcripts of learners’ oral performance, and one interview. Grounded theory was implemented for data analysis, out of which three main findings emerged: (1) project-based learning encouraged students to increase oral production through lexical competence development, (2) helped them to overcome fears of speaking in L2, and (3), increased their interest in learning about their school life and community

Palabras clave : Communicative competence; English as a foreign language learning; project-based learning; speaking skill.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons