SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número2Incremento de la producción oral de aprendices de inglés como lengua extranjera en una escuela pública mediante el aprendizaje basado en proyectosLas estrategias retóricas, metacognitivas y cognitivas en ensayos escritos por futuros profesores índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

ROJAS SERRANO, Javier. Making Sense of Alternative Assessment in a Qualitative Evaluation System. profile [online]. 2017, vol.19, n.2, pp.73-85. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n2.57178.

In a Colombian private English institution, a qualitative evaluation system has been incorporated. This type of evaluation poses challenges to students who have never been evaluated through a system that eliminates exams or quizzes and, as a consequence, these students have to start making sense of it. This study explores the way students face the new qualitative evaluation system and their views on alternative assessment as a way to help them make headway with their English learning process

Palabras clave : Alternative assessment; qualitative evaluation; quantitative evaluation.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons