SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número2Mejoramiento de las estrategias de aprendizaje y desempeño en inglés de profesores en formación en idiomas a través del modelo académico-cognitivo y basado en tareas para el aprendizaje de lenguasTransformando prácticas y promoviendo empoderamiento en los estudiantes de inglés como lengua extranjera: aprendizaje colaborativo desde un enfoque dialógico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

PELAEZ, Oscar  y  USMA, Jaime. The Crucial Role of Educational Stakeholders in the Appropriation of Foreign Language Education Policies: A Case Study. profile [online]. 2017, vol.19, n.2, pp.121-134. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n2.57215.

Drawing on the concept of policy appropriation, this study investigates how different education stakeholders in a rural region of Colombia perceive foreign language education policies, and how these perceptions shape the way they recreate these reforms at the ground level. Contributing to the field of language policy analysis in Colombia and abroad, findings in this study not only provide knowledge on foreign language policymaking processes in rural areas in Colombia, but also shed light on the active role played by different stakeholders in the continuous recreation and appropriation of language education reforms.

Palabras clave : Bilingualism in Colombia; foreign languages; language policy; policy appropriation; rural Colombia.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons