SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número2Transformando prácticas y promoviendo empoderamiento en los estudiantes de inglés como lengua extranjera: aprendizaje colaborativo desde un enfoque dialógicoIdentificación de creencias de docentes en formación sobre la enseñanza de inglés como lengua extranjera y sus posibles cambios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

MENDEZ LOPEZ, Mariza G  y  BAUTISTA TUN, Moisés. Motivating and Demotivating Factors for Students With Low Emotional Intelligence to Participate in Speaking Activities. profile [online]. 2017, vol.19, n.2, pp.151-163. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n2.60652.

The study aims to understand what factors may motivate and demotivate students with low emotional intelligence to participate in speaking activities during English class. Participants wrote an emotions journal to identify factors affecting student participation and were then interviewed at the end of the study period in order to elaborate on their experiences. Results showed that male participants experienced a wide range of negative emotions while females experienced a reduced number. However, in comparison, women experienced negative emotions frequently while men experienced them occasionally. Results also showed that males and females differed in the way that they perceived and faced situations, and in how they regulated the emotions generated by these situations

Palabras clave : Emotional intelligence; foreign language learning; motivation, speaking skills.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons