SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número2Identificación de creencias de docentes en formación sobre la enseñanza de inglés como lengua extranjera y sus posibles cambiosFundamentos para el diseño de un currículo que incorpora la música y el arte dramático en la enseñanza de inglés a niños índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

GOMEZ GONZALEZ, Juan David. A Model for the Strategic Use of Metacognitive Reading Comprehension Strategies. profile [online]. 2017, vol.19, n.2, pp.187-201. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n2.58826.

This paper describes an approach to developing intermediate level reading proficiency through a strategic and iterative use of a discreet set of tasks that combine some of the more common metacognitive theories and strategies that have been published in the past thirty years. The case for incorporating this composite approach into reading comprehension classes begins with an explanation of its benefits and the context in which it came to be; its relationship to theoretical discourse in the field; a description of its three main components: textual indicators, strategy instruction, and content learning; and concludes by presenting a model for implementing the approach that integrates these three components

Palabras clave : English as a foreign language; metacognition; reading comprehension; reading strategies.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons