SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número1Componentes interculturales en la estructura multimodal de un sitio web para el aprendizaje de lenguasInvolucrar a estudiantes de inglés como lengua extranjera en el desarrollo de literacidades críticas: el caso de una docente en una universidad privada índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

SAMPERIO, Nahum. Learning Strategies Used by High and Low Achievers in the First Level of English. profile [online]. 2019, vol.21, n.1, pp.75-89. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v21n1.68246.

This study tries to identify the possible differences in the types of strategies and their frequency of use in low and high achievers of English in a language centre in a university in Tijuana, Baja California, Mexico. Data were collected using a mixed-methods research methodology. The sample consists of 27 students with a high score and 30 with a low score on the achievement test. The results show that students in both categories use similar strategies; the difference lies in the frequency of use and how they use the strategies. Finally, from the qualitative data emerges a list of strategies used by high achievers.

Palabras clave : High achievers; language achievement; learning strategies; low achievers.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )