SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número1Compilación de un corpus de materiales audiovisuales para el aprendizaje de inglés como lengua extranjera: selección, análisis y explotaciónPluralidad de voces en la reflexión sobre el proceso de investigación: trayectorias de colaboración en el contexto argentino índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

CRUZ-RAMOS, María de los Milagros  y  HERRERA-DIAZ, Luz Edith. Assessment of Students’ Oral Communicative Competence in English Through a Web Conferencing Platform. profile [online]. 2022, vol.24, n.1, pp.143-156.  Epub 23-Mar-2022. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v24n1.91282.

This manuscript reports on a study carried out at a public university in southeast Mexico aimed to determine whether changes in the instructional design of an online English course benefit students’ oral communicative competence. The research followed a quantitative quasi-experimental design that involved two groups of students. One of them took a modified version of an online English II course that provided contextualized instruction of the syllabus language topics. This group’s communicative competence was assessed online, which represented a major shift from the face-to-face assessments typically delivered to online groups. The results showed that online assessment is possible, and also that students’ communicative competence improved and was directly related to the intervention.

Palabras clave : assessment; instructional design; language instruction; online courses; oral communicative competence.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )