SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número1Comparación de las prácticas de profesores de L2 con las percepciones de los estudiantes sobre la enseñanza de la pronunciación del inglésLa influencia de las emociones y la frecuencia de las palabras en el procesamiento de la primera y la segunda lengua: evidencia de la tarea Stroop emocional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

RAHMANI DOQARUNI, Vahid. Functions of Teachers’ Narratives in EFL Classroom Contexts. profile [online]. 2023, vol.25, n.1, pp.147-160.  Epub 02-Feb-2023. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v25n1.99190.

Although narratives have been widely used and investigated in the second/foreign language literature, studying narratives in authentic classroom contexts and their functions has received comparatively little attention. To fill this gap, the present study examines the narratives produced naturally by teachers within English-as-a-foreign-language classroom contexts to find out what functions these narratives serve. The participants were five Iranian teachers teaching general English courses in a private language institute. Following the principles of qualitative research in data analysis, 30 hours of naturally occurring data were first transcribed, then their narratives were identified. After analyzing the 23 determined narratives in the dataset, three functions of narratives emerged, namely, moral, pedagogical, and intercultural.

Palabras clave : intercultural function; functions of narratives; moral function; pedagogical function; teachers’ narratives.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )