SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número2Niños y niñas de la calle: coordenadas explicativas del cambio de vidaEl aprendizaje de distintos dominios notacionales según niños de preescolar y primer grado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715Xversión On-line ISSN 2027-7679

Resumen

ZAPATA, Beatriz Elena  y  CEBALLOS, LeonarDo. Opinion about the Educator's Role and Profile on Early Childhood. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2010, vol.8, n.2, pp.1069-1082. ISSN 1692-715X.

This article aims at presenting the consolidated results from the research study carried out between Chile and Colombia, “Opinion about the Educator's Role on Early Childhood in two Latin American Countries”. It is a description constructed on the basis of the opinions provided by different communities (directive teachers, teachers, education representatives, families, students and professionals of other fields); a qualitative explicative study with the participation of ten universities and OMEP's (World Organization for Early Childhood education) members. This study aimed at characterizing the role and profile of the educating subject for early childhood, which is achieved from the competence approach and from the perspective of Public Policies, which have been generated in Latin America with reference to boys and girls' integral care and education in the last decades.

Palabras clave : Early childhood; professional profile and role; educator; competences; Childhood Public Policies; rights.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons