SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número1Prácticas participativas en grupos juveniles de Ciudad de la Habana"El "amor pasional" a los programas sociales de jóvenes de Latinoamérica en proceso de desafiliación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715Xversión On-line ISSN 2027-7679

Resumen

SIMOES BORELLI, Silvia Helena  y  ABOBOREIRA, Ariane. Theories/methodologies: research paths with young groups in Sao Paulo/Brazil. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2011, vol.9, n.1, pp.161-172. ISSN 1692-715X.

This article intend to do an investigation aimed to examine new practices and policies for collective young people, considering the cultural actions performed by young people as the privileged locus of political action. The highlight is based on the reflection on the relations between epistemological, theoretical, conceptual and methodological conceptions in constructing and implementing a research focus on an ethnographic field. As research subjects, are young groups that act in the suburb of different areas from Sao Paulo - north, south, east and west; these groups are the protagonists of actions mediated by culture, politics, everyday life related with public policy. The ethnography is focused in the data collection based on ethnographic observation, depth interviews, producing imagery collections and a feedback to the young investigated.

Palabras clave : Collective young groups; culture and politics; the city of São Paulo; research methologies.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons