SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número1Teorías/metodologías: trayectos de investigación con colectivos juveniles en São Paulo/BrasilMovilización social desde el protagonismo juvenil: experiencias de dos organizaciones rurales argentinas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715Xversión On-line ISSN 2027-7679

Resumen

GUERRERO, Patricia; MASSA, Ana  y  DURAN, Kattia. The "passionate love" to social programs of Latin America young people in the process of disaffiliation. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2011, vol.9, n.1, pp.173-190. ISSN 1692-715X.

This article is a reflection about the commitment with the ideals based on the individual change that are proposed by social programs of Latin-American young people (from Rio de Janeiro and from Santiago) in the process of disaffiliation. The methodology considered the clinical approximation accompaniment of two artistic workshops that promoted the young people expression. As results, we listened youngsters political discourses who demanded education and social protection. Also, we observed that young people had a passionate adherence (mayfly and intense) to the change proposed by the association. We conclude that the projects are based on a managerial ideology that looks for this type of bond and we propose a politically argue of this fact within the associations.

Palabras clave : Young people in social risk; social programs; neoliberal ideology..

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons