SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número2Sentidos del perder y del ganar: Selección y discriminación en juegos intercolegiadosEmergencia del hombre¹ en la formación de maestros y maestras en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715X

Resumen

HINCAPIE-ROJAS, Claudia María. Schools: vital spaces. From sectors to actors. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2011, vol.9, n.2, pp.683-702. ISSN 1692-715X.

This paper collects the results of the research project, which was developed through case study, trying to respond to questions about the relation between school and other institutions that take part in it, according to the development of public policies for children and adolescents, and about the institutional changes required to boost children and adolescents integral development. The findings are directed at intersectoral working from a common space to create the new "Children and Adolescents Institution" as an "intermediate institution" that mediates in the processes between local communities and national government policies and programs to achieve a coordinated work.

Palabras clave : Institution; school; public policies; children; adolescents; intersectoral; Intermediate Institution.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )