SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1Los niños y niñas como constructores de conocimiento: un caso de investigación participativaLa conducta adaptativa como criterio diagnóstico de discapacidad intelectual en estudiantes de Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715X

Resumen

VARGAS-RUBILAR, Jael  y  ARAN-FILIPPETTI, Vanessa. The importance of parenthood for the child’s cognitive development: a theoretical revision. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2014, vol.12, n.1, pp.171-186. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/1692715x.1219110813.

The influence of the social and family context in the child’s socioemotional and cognitive development is undeniable. The objective of this paper is to underline the active role of parenthood in the child’s cognitive development. To this end, several antecedents in the area are revised with a particular emphasis on the studies that analyze the effect of the different parental practices on the child’s executive functioning. It is expected that the integration of these contributions favor the development of intervention strategies aimed at promoting and strengthening adequate parental practices, so as to have an impact on the children’s cognitive development in a positive manner.

Palabras clave : the child’s development; cognition; family.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )