SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1Entrenamiento Cognitivo de las Funciones Ejecutivas en la Edad EscolarDevelación del abuso sexual en niños y niñas atendidos en la Corporación Paicabi índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715X

Resumen

ARCOS-MEDINA, Guadalupe; ZAPATA-MARTELO, Emma  y  HERNANDEZ-ROMERO, Oliverio. Children’s Savings in the Midst of Poverty and Marginalization-"Chispitas: "Chispitas". Estratégia para combater a pobreza, Fundación Ayú, Oaxaca, México. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2016, vol.14, n.1, pp.369-383. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/1692715x.14125260115.

The objective of this research is to analyze how the savings habits of Mixtec children from State of Oaxaca - known as "chispitas" - are influenced by the poverty eradication strategy implemented by the Fundación Ayú. Data collected between November 2013 to July 2014 was used for this purpose. A participatory workshop was held, and semi-structured interviews were conducted using a questionnaire with 42 children that had an an average age of ten, time in education of between one and nine years and have saved for a period of between three and seven years. The children come from families with low socioeconomic status such as farmers and skilled laborers. Their motivation for saving included education, a better future and emergencies.

Palabras clave : savings accounts; children; Family education; poverty.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons