SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Procesos de aprendizaje en niños de 6 a 10 años de edad con antecedente de nacimiento prematuroEvaluación psicopedagógica de menores con Necesidades Educativas Especiales: Una propuesta metodológica interdisciplinaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715X

Resumen

ROSEMBERG, Celia Renata  y  STEIN, Alejandra. A longitudinal study of the impact of an early literacy intervention program. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2016, vol.14, n.2, pp.1087-1102. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/1692715x.14214090815.

The study presents the results of a longitudinal study focused on the performance of a group of children that participated in an educational program aimed to promote linguistic development among students in kindergarten and 1st Grade of primary school. A group of children that participated in the program (198) were tested to assess their receptive and expressive vocabulary and reading and writing skills. Their performance was compared to a control group (43). Results showed a better performance in the children who participated in the program both in kindergarten as well as in 1st Grade. The multiple regression analysis showed that some of the abilities tested in kindergarten can predict children’s academic performance in 1st Grade. The results outline the importance of carrying out planned and systematic interventions in kindergarten that contribute to observable achievements in children ́s performance.

Palabras clave : Early literacy; vocabulary; longitudinal study.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons