SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1Segmentación y exclusión en Chile: El caso de los Jóvenes Primera Generación en Educación SuperiorTutorías académicas: desafíos de un programa piloto entre pares en una universidad no selectiva índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715X

Resumen

RODRIGUEZ-MARTINEZ, María del Carmen; SANCHEZ-RIVAS, Enrique  y  LABAJOS-MANZANARES, María Teresa. Ocupational vocation and gender in health sciences students. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2017, vol.15, n.1, pp.345-356. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/1692715x.1512130102015.

The process of choosing a vocation consists of several elements, such as personality traits, vocational interests, aptitudes and abilities. The aim of this study is to examine the association between vocation and gender in a sample of 156 first-year Health Sciences students in Spain studying Nursing, Physiotherapy, Podiatry and Occupational Therapy degrees at the University of Malaga. The methodology used in the study is quantitative and the scope of this research is descriptive. The instrument used by the researchers was the Oregon Vocational Interest Scales (ORVIS) questionnaire. The results indicated that significant differences were found in certain dimensions after performing the T-Student test: Leadership (F=6.532; p=0.012), Organization (F=3.818; p=0.05) and Adventure (F=4.211; p=0.029). However, the authors conclude that it is necessary to study the influence of other variables.

Palabras clave : Vocational interests; gender studies; college students.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons