SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número2Relatos biográficos y procesos de individuación juveniles en barrios marginalizados de ArgentinaFormación en valores sociales en adolescentes que juegan Grand Theft Auto V índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715X

Resumen

ORTIZ DE ZARATE, Amalia  y  GUARDA, María Nicol. Contextualized Teaching and Learning using Drama Techniques for Members of the heavy metal Subculture. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2017, vol.15, n.2, pp.1035-1050. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/1692715x.1521611072016.

This article describes qualitative research on the inclusion of the heavy metal youth subculture in English as a Foreign Language (EFL) classrooms in Chile, using contextualized teaching and learning as well a drama techniques. Background information related to EFL teaching in Chile is provided followed by a literature review that describes heavy metal as a youth subculture, motivation for learning EFL, contextualized teaching and learning and finally drama techniques. The article goes on to detail the research methodology used (interviews and non-participant observation) and the results of the study are highlighted. The authors present their conclusions and suggest a pedagogical proposal that brings together all of the concepts examined by this research for the incorporation of heavy metal subculture in EFL lessons.

Palabras clave : subculture; youth; second language instruction; foreign language; English; drama; heavy metal subculture; contextualized teaching and learning.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons