SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número2Hacer política desde la escuela: narrativas biográficas de jóvenes en ArgentinaPolítica brasileña para la juventud: la propuesta de los Centros de Juventud índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715X

Resumen

OSUNA, María Florencia. Policies implemented by the last Argentine dictatorship to bridge the "generation gap. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2017, vol.15, n.2, pp.1097-1110. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/1692715x.1522012082016.

This article uses a historiographical perspective to examine the set of discourses and policies issued by the Argentine Ministry of Welfare for children, young people and the elderly during the last military dictatorship in Argentina (1976-1983). Beginning in the 1960s, various military, civil and religious sectors started demonstrating a concern about the "generation gap" between younger and older generations. This generational distance was a result of the political and cultural changes that occurred as part of the modernization process during the 1960s. From 1976 to 1983, under an authoritarian, repressive dictatorship, the government produced discourses and policies based on traditional Catholic ideology that sought to improve the relationships between the different generations and to clearly establish the role of each family member.

Palabras clave : generation gap; dictatorship; Argentina; social policy; childhood; youth; old age.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons