SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número2¿Corresponsabilidad familiar en instituciones de reeducación para adolescentes infractores?El trabajo: concepciones de jóvenes que laboran en Call Centers en una ciudad intermedia colombiana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715X

Resumen

PATINO-LOPEZ, Jhoana Alexandra. Family practices of peace: an approach in narratives of university students. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2017, vol.15, n.2, pp.1207-1222. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/1692715x.1522824022017.

Objective: to identify the way in which the family as a socializing group develops affective, communicative, ethical and favorable practices for the construction of daily peace. Methodology: it is a qualitative study interpretative, realized through biographical narratives, analyzed in a collaborative way with the agents. Results: it was found that the socio-familiar construction of meanings around peace is associated with the context, the family life experience and the recognition of five family practices. Scope: family practices such as family sharing, domestic work distribution, family dialogue, joint decision-making and family care contribute to the democratization of family life and the building of peace through interactions.

Palabras clave : young university student; family; education for peace; narratives; meanings; family practices; peacebuilding.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons