SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2La solución de problemas cognitivos: Una reflexión cognitiva socioculturalLa entrevista motivacional como herramienta para el fomento de cambios en el estilo de vida de personas con enfermedades crónicas no transmisibles índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Avances en Psicología Latinoamericana

versión impresa ISSN 1794-4724versión On-line ISSN 2145-4515

Resumen

PALACIOS-ESPINOSA, Ximena; BARRERA LORA, Ángela María; ORDONEZ RODRIGUEZ, Mónica  y  PENA AYALA, María Eugenia. Bibliometric Analysis of the Scientific Production Concerning Suicide in Children from 1985 to 2005. Av. Psicol. Latinoam. [online]. 2007, vol.25, n.2, pp.40-62. ISSN 1794-4724.

The goal of this research was to review the scientific production about suicide in children, using the bibliometric analysis based on published articles between 1985- 2005 in the Lilacs, Medline, Ebsco Host and Ovid data bases. Eighty-four articles were checked being USA the country with most production (65,85% of the published works). Almost all of the articles are signed by one, two or three authors. The most productive authors are Shaffer, King, Kazdin, Jiang, Rosenbaum, Bridge, Axelson, Brent, Ryan and Mann, each one with two published works and Pfeffer with four works. The most common contents are the theoretical studies of children suicide (concepts, accomplished suicide, suicidal ideation and suicidal intention) and the children's suicide assessment.

Palabras clave : bibliometric analysis; suicide; children.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons