SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2Relación del burnout y el rendimiento académico con la satisfacción frente a los estudios en estudiantes universitariosRelaciones entre el aprendizaje implícito y la edad en niños de 7 a 12 años índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Avances en Psicología Latinoamericana

versión impresa ISSN 1794-4724versión On-line ISSN 2145-4515

Resumen

VELASQUEZ VELASQUEZ, María Teresa  y  GUILLEN ROJAS, Natalia. Emotional Regulation in Juvenile Swimmers Involved in Sportive Schooling. Av. Psicol. Latinoam. [online]. 2007, vol.25, n.2, pp.112-125. ISSN 1794-4724.

The emotional regulation has shown the importance and the influence that exert on several areas of individual development, especially on social performance during childhood. The work about emotional regulation of swimmers of younger category (6 to 12 years old) of the academy COMPENSAR, is made under the modality of playful-pedagogical works. The work is focused in try that the young sportsman acquire the capacity to anticipate and to evaluate the results of his reactions of emotions negative and positive product of sport encounter, like victories, losses, injuries own the sport process.

Palabras clave : emotional regulation; control of reactions; positive and negative emotions; thought control.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons