SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2Regulación emocional en nadadores en proceso de formación deportiva, categoría infantilValidación del Cuestionario de Creencias Centrales de los Trastornos de la Personalidad (CCE-TP) en población colombiana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Avances en Psicología Latinoamericana

versión impresa ISSN 1794-4724versión On-line ISSN 2145-4515

Resumen

LOPEZ-RAMON, María Fernanda. Relationships between Implicit Learning and Age in Children from 7 to 12 Years Old. Av. Psicol. Latinoam. [online]. 2007, vol.25, n.2, pp.126-137. ISSN 1794-4724.

The aim of this study is to analyze the relations between Implicit Learning (IL), Explicit Learning (EL) and age in children of 7 to 12 years old. We administered two learning tests: an Artificial Grammars IL test with a playful figurative design made for children, and an EL figurative test. We worked with a sample of 49 children from 7 to 12 years old of the city of Mar del Plata, Argentina. The obtained results offered empirical support to Reber's assumption of the independence between IL and age. In the discussion, we outlined the importance of the IL as an early mechanism of abstraction of regularities that plays an out-standing role in the acquisition during the infancy and that remains more stable than Explicit Learning.

Palabras clave : learning; implicit; explicit; age; children.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons