SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número2Estrés y depresión en cuidadores informales de pacientes con trastorno afectivo bipolarPrevalencia, factores de riesgo y problemáticas asociadas con la violencia en el noviazgo: una revisión de la literatura índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Avances en Psicología Latinoamericana

versión impresa ISSN 1794-4724versión On-line ISSN 2145-4515

Resumen

LOPEZ PELL, Andrés Fernando; KASANZEW, Alexis  y  FERNANDEZ, María Soledad. Psychotherapeutical effects of stimulate positive connotation in the increase of forgiveness. Av. Psicol. Latinoam. [online]. 2008, vol.26, n.2, pp.211-226. ISSN 1794-4724.

This work presents different aspects that have been related to the aptitude to forgive, emphasizing its importance for the psychotherapeutic practice in order to promote an increase of such capacity. Existing empirical evidence tends to relate forgiveness to emotional, physical and psychological well-being of the persons, and shows that the way of providing sense to the experiences influences the process of forgiveness. An alternative to increase the aptitude to forgive is proposed and results of an experimental study with 60 patients demonstrate the psychotherapeutic effects of stimulating positive connotation in the increase of forgiveness. The independent variable was the type of psychotherapeutic approach applied and the dependant variables were measured with the Aptitude to Forgive Scale (CAPER) that evaluates the general predisposition of a subject to forgive, across four independent constructs: a) Self, b) Others, c) Situation, and d) Beliefs.

Palabras clave : forgiveness; psychotherapy; positive psychology.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons