SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número3Violencia intrafamiliar y apoyo ético-político: redes de atención informal de usuarios del centro de atención psicosocial y del centro de referencia de atención social en el contexto brasileñoEvaluación de la formación ética en la psicología colombiana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Avances en Psicología Latinoamericana

versión impresa ISSN 1794-4724versión On-line ISSN 2145-4515

Resumen

BAZURTO-BARRAGAN, Henry David  y  HIGUERA-RAMIREZ, Diana Yuneiry. Ethical Conceptions in University Professors and Their Influence in Higher Education. Av. Psicol. Latinoam. [online]. 2021, vol.39, n.3, e208.  Epub 02-Jul-2022. ISSN 1794-4724.  https://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/apl/a.10324.

The general objective of this research was to identify the predominant conception of ethics in the Professors of the Faculty of Psychology of the Konrad Lorenz University Foundation and to understand the meaning it has for the personal life of the students. The research used a mixed methodology: a sequential transformative design (DITRAS). Among the main results, it was found that the predominant ethical conception in teachers was the virtue ethic even though the differences were not statistically significant. On the other hand, it was possible to establish that the behavioral coherence of the teachers (discourse and acts) in the course and the recognition of bilateral respect (teacher-student and viceversa) can operate as facilitating elements in the learning of ethics.

Palabras clave : Ethics; professor; student; education; higher education; psychology.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )