SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número18Guía para el diseño de objetos virtuales de aprendizaje (OVA). Aplicación al proceso enseñanza-aprendizaje del área bajo la curva de cálculo integralCaracterísticas morfofuncionales y motoras de los seleccionados deportivos de la Universidad del Valle índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Científica General José María Córdova

versión impresa ISSN 1900-6586

Resumen

CARRILLO, Julián; PORRAS RODRIGUEZ, Pahola  y  SANCHEZ CRUZ, Martha. Educational Tool for quasi-Static Testing of Small Structural Specimens. Rev. Cient. Gen. José María Córdova [online]. 2016, vol.14, n.18, pp.149-165. ISSN 1900-6586.

The paper proposes an educational tool for applying quasi-static loads during tests on small structural elements and systems. The magnitude of forces applied to prototypes is initially evaluated using simulations carried out in SolidWorks and Labview. Actuators having capacities of 300 kN, 50 kN and 20 kN were then selected and connected to the load frame of the Lab. Design and assessment of the elements of the hydraulic system, such as the pump, valves and the electric power board, were then performed. After that, the design of the load and displacement control system and the acquisition system, were designed. These systems involve a proportional controller and a connector block to acquire the signals defined by the system, respectively. It is expected that the proposed system promotes academic and research activities on the performance of small structural models subjected to different types of quasi-static forces.

Palabras clave : actuators; control system; educational tool; hydraulic system; small specimens; tests.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons