SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número12El 'TERCER ESPACIO' EN EL ARTE Y LA TERAPIA. DIMENSIONES DEL ARTE EN EL TRABAJO PSICOSOCIALEDUCACIÓN POPULAR, ALTERNATIVAS PEDAGÓGICAS Y SISTEMATIZACIÓN DE EXPERIENCIAS. HISTORIA Y HORIZONTES índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Praxis & Saber

versión impresa ISSN 2216-0159

Resumen

MEJIA JIMENEZ, Marco Raúl. Popular Education in the 21St Century. Intercultural Resistance From the South and from Below. Prax. Saber [online]. 2015, vol.6, n.12, pp.97-128. ISSN 2216-0159.

The way to understand the political, social, cultural, and economic reality of Latin America is still pervaded by West ideas. A project developed from within is required in order to build fairer and more equitable societies in this continent's wide cultural diversity. Popular education is shown as an alternative to create an educational-political model which vindicates Amerindian populations. Based on the features of South American societies, popular education aims to create a project from the south to propose a different way of understanding Latin American current situation; away from the classical Eurocentric explanations.

Palabras clave : intraculturality; interculturality; transculturality; South America; difference.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )