SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número18DIDÁCTICA DE LA LECTOESCRITURA UNIVERSITARIA: DOS RESEÑAS A JONATHAN POTTERLO VIVO Y LA VIDA COMO PRÁCTICAS DE GOBIERNO EN LA ESCUELA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Praxis & Saber

versión impresa ISSN 2216-0159

Resumen

SOSA GUTIERREZ, Pedro Alexander  y  CHAPARRO CARDOZO, Élver. ARCHEOLOGY AND GENEALOGY, CONCEPTUAL OPERATORS FOR THE RESEARCH IN EDUCATION. Prax. Saber [online]. 2017, vol.8, n.18, pp.157-177. ISSN 2216-0159.  https://doi.org/10.19053/22160159.v8.n18.2017.7246.

The article approach is revolved around uses and forms of appropriation of some Foucault's archeology and genealogy categories and concepts as conceptual operators that permit new approaches in the education field. To this end, such categories are revised for the research in education. Thus, the text describes the possibilities and the limitations of these categories; like a toolbox to face the task of researching in education and pedagogy.

Palabras clave : archeology; genealogy.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )