SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número53Radio y nacionalismo iconográfico en México: la negociación discursiva de una identidad mayaLos protagonistas de la realidad informativa local en España: Las fuentes de información en los noticiarios de las televisiones locales de Castilla y León índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Signo y Pensamiento

versión impresa ISSN 0120-4823

Resumen

SOTO SANFIEL, MARÍA TERESA. Conjectures about Media Speakers vis-à-vis the Professionalism of their Elocution and their Discourse Content. Signo pensam. [online]. 2008, vol.27, n.53, pp.246-266. ISSN 0120-4823.

An experimental investigation is presented that observes the influence of expertise in speaking, the content of speech and audiovisual perception on the formation of impressions of media speakers in the context of Spanish communication. After perceiving each speaker, the subjects answered a questionnaire containing semantic differential questions. The results of the statistical tests provided useful information for the understanding of the process of understanding audiovisual speech, of the formation of impressions, and of factors influencing the audiovisual interpretation of non-improvised messages by the audiences of media communication contexts (i.e. radio and television). The data provided by the experiment is fundamentally interpreted in relation to the language expectancy theory, which explains, and predicts, the attitude that audiences have to the acts of speech.

Palabras clave : Audiovision; speech; acting; voice.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons