SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número1Aprendizajes de la perspectiva de género en los escenarios para la enseñanza del inglésLa producción de clases inversas ubicuas en la formación de profesores índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

CALLE DIAZ, Luzkarime. Citizenship Education and the EFL Standards: A Critical Reflection. profile [online]. 2017, vol.19, n.1, pp.155-168. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n1.55676.

The reconfiguration of geographical and cultural boundaries has caused a growing concern among countries in regard to raising awareness of the importance of educating people to become "citizens of the world." The language classroom seems to be the ideal place to incorporate the teaching and learning of global citizenship education, given its cross-cultural nature. This article intends to analyze the potential opportunities for the development of global citizenship education in the English as a foreign language classroom through a documentary analysis of the national standards and its connection to the national citizenship competences standards and the UNESCO global citizenship education topics and learning objectives. Finally, important recommendations are given to foster global citizenship in the English language classroom.

Palabras clave : Citizenship; competences; English as a foreign language; global citizenship education; globalization.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons