SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número1El proceso de admisión como predictor del rendimiento académico en la educación superiorAnálisis de un protocolo de formulación de caso clínico desde las categorías de bienestar psicológico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

SABAGH SABBAGH, Sigem. Solution of Written Arithmetic Problems and Inhibitory Cognitive Control. Univ. Psychol. [online]. 2008, vol.7, n.1, pp.217-229. ISSN 1657-9267.

The solution of word or verbal problems has become a subject of preoccupation for teachers and investigators, since in them it is the essence of education and learning of the mathematics. It has been discovered that one of the reasons for the failure in the solution of this kind of problems, is the incapacity to suppress the irrelevant information of them, this is, by the deficiency of cognitive inhibitory control.

Palabras clave : Arithmetic word or verbal problem solving; cognitive inhibitory control.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons