SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número4Cambios en las comunidades y el aumento en la prevalencia de la depresión: ¿hay una relación?Intervención preventiva de salud mental escolar en adolescentes: desafíos para un programa público en comunidades educativas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

JARAMILLO, Andrea. Saving as a Social Intervention Strategy for Overcome Poverty: Qualitative Study about Saving Experiences of Chilean People. Univ. Psychol. [online]. 2015, vol.14, n.4, pp.1269-1283. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.up14-4.aeis.

Living in poverty forces to implement subsistence strategies, being a challenge generate resources for covering basic expenses, so wanting to save would be something prohibited. This article analysis experiences about saving of Chilean people in poverty situation. A qualitative study which 70 people in 6 focus groups was conducted. Initially, participants didn't recognize that they save, but then it emerges from their speeches saving strategies, identifying facilitators and obstacles for saving. Collectively share these experiences produces an effect of learning about saving among the participants. We concluded that it is possible to save and we reflect about the importance of including this in public and private social interventions related to financial education as a tool for overcoming poverty.

Palabras clave : saving; poverty; overcoming poverty; social intervention; qualitative research.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons