SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número4El ahorro como estrategia de intervención social para la superación de la pobreza: estudio cualitativo sobre experiencias de ahorro de personas chilenasEmpoderamiento en el movimiento estudiantil durante 2011 y 2012 en Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

LEIVA, Loreto et al. Preventive Intervention School Mental Health in Adolescents: Challenges for a Public Program in the Educational Communities. Univ. Psychol. [online]. 2015, vol.14, n.4, pp.1285-1297. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.upsy14-4.ipsm.

This paper shows the contribution of "Skills for Life Program" to prevention practices adolescent mental health in schools in Chile. Study included a sample of adolescents (N = 212) who participated in the preventive intervention of the program. The goal was to examine changes in variables of school maladjustment (SM) and psychosocial dysfunction (PD) based on their attendance and their parents to the preventive intervention. Design was ex-post-facto, longitudinal prospective, pre and post measurements. Analysis considered repeated measures ANOVA and t tests for related samples. Results indicate a decrease in risk factors associated with SM and PD stability of adolescents. Study implications will be discussed for preventive science and public policy.

Palabras clave : school mental health; prevention; preventive intervention in school; preventive workshops; Skills for Life Program.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons