SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número4El desafío de incorporar las redes institucionales y comunitarias en la intervención con adolescentes infractores: una investigación-acción en tres regiones del sur de ChileBienestar, salud e imagen corporal de adolescentes brasileros: la importancia de los contextos familiares, de amistad y escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

CASTELLA SARRIERA, Jorge  y  BEDIN, Lívia Maria. Towards a socio-community model: a well-being approach. Univ. Psychol. [online]. 2015, vol.14, n.4, pp.1387-1397. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.upsy14-4.tscm.

The objective of the present study is to develop a socio-community wellbeing model incorporating material resources, sense of community and environment satisfaction, and to verify the relation between the overall life satisfaction and the socio-community well-being model. Participants are 1157 children with ages from 10 to 13 years old, being 54.9% girls and 45.1% boys of five cities of the Rio Grande do Sul State (Brazil). The scales used were the Sense of Community Index (SCI), the Children's Environmental Attitudes Scale (CEAS), Material Resources and Overall Life Satisfaction (OLS) scale. Results show that all parameters in the model were statistically significant, that the well-being (OLS) has a significant and positive relationship with the proposed socio-community model indicating the validity of the measure and the construct have high factor weights for the socio-community well-being

Palabras clave : socio-community model; well-being approach; community psychology; material resources; sense of community; environment satisfaction.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons