SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número especial 5Tramoyas, personajes y tramas de la actuación psicológica en la violencia de género en QuitoHabitar la Marcha: notas etnográficas sobre una experiencia de protesta juvenil índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

GIL-JUAREZ, Adriana et al. From Research Using Life Stories to Social Theatre: The Gender Digital Divide Case. Univ. Psychol. [online]. 2015, vol.14, n.spe5, pp.1583-1598. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.upsy14-5.imrv.

We present an Action Research program whose aim was to promote the skilful use of technology in young women to reduce the male dominance found in this sector. From Arising out of the elaboration of life stories of women studying computer science, we designed and performed a social theatre play in high schools that recreated the experiences of girls with technology. The conflicting situations were transformed in order to overcome the problems presented and to empower participating girls. We show how to test new forms of acting using Social Theatre in front of oppressing situations; we criticise the current associations between gender and technology; and, we formulate recommendations to encourage women to opt for ta technological career path.

Palabras clave : gender digital divide; social theatre; action research; life stories.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons