SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número10La evaluación de competencias transversales de lectoescritura en el área de investigación para la formación del profesional de ciencias militaresDermatoglifia dactilar, somatotipo y consumo de oxígeno en atletas de pentatlón militar de la Escuela Militar de Cadetes "General José María Córdova índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Científica General José María Córdova

versión impresa ISSN 1900-6586

Resumen

CAMACHO-TAUTA, Javier Fernando  y  POSSO-AREVALO, Orlando Germán. A Conceptual Framework for Designing a Computer Simulation Tool Applied to the Teaching of Soil Mechanics in Civil Engineering. Rev. Cient. Gen. José María Córdova [online]. 2012, vol.10, n.10, pp.287-301. ISSN 1900-6586.

The advent of computers allowed innovation in learning strategies in different fields of knowledge. Computer simulation is one of these strategies, especially useful in areas in which, as opposed to direct experience in field or laboratory, means lower cost, reduction of physical risk or time savings. A computer simulation tool must meet the minimum design parameters that would facilitate the compliance with the proposed educational objectives. This paper presents the conceptual framework necessary for the proper design of a computer simulation tool, and develops the elements of a mathematical model used to reproduce the physical-mechanical behavior of a soil mass applicable to the civil engineering context

Palabras clave : Computer simulation; self-learning; scientific model; soil mechanics; civil engineering.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons