SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número18Evaluación de la monotonía en la percepción del mensaje en la lectura en voz alta en inglésLa interpretación de la caricatura política: un asunto de cultura política índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Zona Próxima

versión On-line ISSN 2145-9444

Resumen

RICARDO, CARMEN et al. Characterization of the integration of ICT in school curricula of educational institutions in Barranquilla. Zona prox. [online]. 2013, n.18, pp.32-45. ISSN 2145-9444.

This research paper presents the characteristics of four educative institutions that incorporated ICT to the curriculum. This characterization is supported in the theoretical references expressed by the ICT Integration to the School Curriculum Model (MITICA), from the initials in Spanish. This research is inside the hermeneutic paradigm framework, so it is based on qualitative vision; the design is descriptive. The result analysis reveals that directors and teachers acknowledge the importance of the use of ICT at school; however, the lack of technological resources and the shortage of teaching formation spaces of this topic hampers the pedagogical integration from this technologies to the curricular dynamics.

Palabras clave : curriculum; Information and Communication Technologies; MITICA.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )