SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.76 número159METODOLOGÍA PARA LA CONSTRUCCIÓN DE UN SISTEMA DE FLUJOS DE TRABAJO AUTOMATIZADO (WORKFLOW) PARA EMPRESAS DE BIENES Y SERVICIOSANÁLISIS Y DISEÑO DE EXPERIMENTOS APLICADOS A ESTUDIOS DE SIMULACIÓN índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


DYNA

versión impresa ISSN 0012-7353versión On-line ISSN 2346-2183

Resumen

HERNANDEZ, RUBÉN DARÍO  y  SALDARRIAGA, AMPARO. MANAGEMENT OF THE SOCIAL RESPONSIBILITY OF UNIVERSITIES. SCHOOL OF ENGINEERING OF ANTIOQUIA -EIA- CASE. Dyna rev.fac.nac.minas [online]. 2009, vol.76, n.159, pp.237-248. ISSN 0012-7353.

The high education institutions in Colombia make themselves the right questions for answering to the social responsibility of universities: ¿are we preparing students for facing to the new relationships in society? ¿Are we educating professionals who think that technology is something isolated which is not their business? ¿are we educating in ethics so that our professionals behave as model citizens and help to build a free and fair society? ¿Our students are touched with the national reality, are they really involved or just spectators? In this way, the high education institutions find a problem: how to make true all this thought and how to evaluate the effects of traditional practices in social transformation and the development of regions and the country. In this paper it is proposed a definition for social responsibility of universities and some indicators as a first answer to this problem.

Palabras clave : ethics; Social Responsibility; management; high education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons