SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 suppl.1Algoritmo latinoamericano de tratamiento multimodal del trastorno por déficit de atención e hiperactividad (TDAH) a través de la vidaDe estar "toda Teletubbie" a ser Verónica: utilidad de las sesiones de observación (sesiones diagnósticas) para trazar el proceso evolutivo de un sufrimiento mental índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Psiquiatría

versión impresa ISSN 0034-7450

Resumen

ROJAS-URREGO, Alejandro  y  BARON B, Olga Patricia. Some Contributions of the French School to Child and Adolescent Psychiatry. rev.colomb.psiquiatr. [online]. 2009, vol.38, suppl.1, pp.66-81. ISSN 0034-7450.

Introduction: In this article a brief historical review of child and adolescent psychiatry in France is made, and subsequently three key aspects are addressed in depth: the importance given to the clinical-psychopathological reflection, the fundamental role played by the evolutionary dimension in child and adolescent psychiatry, and the relevance of institutional work in treatment options. Objective: To describe what the authors consider are the main contributions of the French school to child and adolescent psychiatry. Method: Literature revision. Results and Conclusions: Knowing the contributions of the different schools as regards child and adolescent psychiatry, makes it possible to grasp the specificity of each one, to contrast the differences and disagreements between them, and to seek (whenever possible) an eventual integration of their various contributions.

Palabras clave : Child; adolescent; psychiatry; France; mental disorders.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons