SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 suppl.1La pertinencia social y el posgrado en psiquiatríaSimulación clínica y aprendizaje emocional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Psiquiatría

versión impresa ISSN 0034-7450

Resumen

GOMEZ-RESTREPO, Carlos  y  REVEIZ NARVAEZ, Yamile. Virtual Patients and Medical Teaching. rev.colomb.psiquiatr. [online]. 2012, vol.41, suppl.1, pp.37-43. ISSN 0034-7450.

Introduction: Biomedical advancements have evolved to the point where teaching software may be implemented to represent real-life scenarios. Development: Virtual Patients or VPs are software programs that simulate clinical scenarios allowing students to generate a diagnosis and make treatment decisions. In this article, advantages and disadvantages regarding the use of this state-of-the-art technology are discussed. Conclusions: VP is a useful technique for psychiatry students.

Palabras clave : Patient simulation; higher education; simulation; learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )